The every day things from Thalamus' life.

Thalamus' Blog

25 April, 2007

See you later, Terje …

Filed under: Holiday_no — Thalamus @ 12:00

Jaha, da ble dagen startet med at Moon sto opp, pakket endel av sakene våre utenom det jeg bestemmer over som computer og noen småting. Etterpå at vi begge var klare så ringte vi Terje for å ordnet oss den siste frokosten. Terje var unormalt pigg idag iforhold til dagen før 😉

Frokosten var like god/dårlig som før. Savnet noen stekte/kokte egg, men bortsett fra deg gikk
det helt greit med vanlig te, brødskifter og faktiskt en salat denne gangen m.m. Etterpå frokosten var det dessverre tid for oss å skille lag med Terje. Det ble en grei avskjed, men bare noen ti-tals minutter etterpå begynte vi å savne karen ganske så mye. Hadde jo hatt det veldlig trivelig med han i de siste tre ukene. Fikk oss taxi som hotell porterene ordnet, viste seg at mannen var veldig på underskudd av søvn da han til tider sovner bak rattet mens vi var på vei til motorveiene. Jeg
gjorde Moon oppmkersom på dette og hun spurte høffelig om det var ok at vi ok en ny drosje fra der vi var. Så nesten ut til at han synes det var en lettelse. Etterpå at vi praiet en ny taxi, det første han holdt på å gjøre var å drepe en stakkars motorsykkelist som var i blindsonene hans. Blindsonen er noe taxi sjåfører i BKK ikke har hørt eksisterer …. tror jeg.

Men, vel – det gikk på håret og vi kom oss hele til busstasjonen. Med vår vanlige lykke fikk vi en bussjåfør som fan også var overtrøtt. Satt å gjespet og vrikket på hodet på en måte som atter igjen gjorde oss litt urolige. Tro meg, vi har kjørt i Thailand før – og er ikke så lette skremme. Dette var bare rett og slett fakta. Sjåfører er underklasse som må jobbe hardt for å skaffe til levebrødet. Om eks. en buss går til helvete, må de gjerne steppe inn for den bussen og kanskje kjørte doble skift uten ekstra søvn. Skal ikke si at det var det som skjedde denne gangen – men, jeg har mine misstanker.

Ok, så var vi da nesten kommet frem etter 5,5 timer med bussen (halv time før tiden … trøtte folk kan fremdeles kjøre fort) Ca. 3 minutter før vi annkommer vårt endested bryter det værste tordenværet jeg noen gang har opplevd i thailand. Selve regnet og slikt har jeg sett værre, med dette var ikke å så måte også. Måtte bare springe ut av bussen som tutet på de eldre herrene
som kjører taxi i denne landsbyen. De startet vel opp når de fikk signalet med idet jeg hadde åpnet luka på siden av bussen var jeg allerede gjennomtrekt av vann. Sprang så med to kofferter og en sekk med elektronikk vi hadde på vår beste måte å beskytte med uåpnede kjekspakker og slikt på toppen. Viste seg at jeg fremdeles er en utmerket springer og at deg er mulig å springe
ifra regnet om man bare vil 😉

Vel fremme var det natrlig nok litt lunken stemning i forhold til normalt, himmelen var fra tid til annen helt hvit og ca. en halvtime etter at vi annkom hadde jeg ett tilfelle av nedslag som neppe var mer enn 3-400 meter fra oss … og det var gigantiskt iforhold til alt jeg hadde vært borti før i mitt liv. Ca. 20 minutter senere så jeg 7-8 kjappe lyn gå over himmelen ett stykke fra oss riktignok, men at det var bortimot 40 sekunder med øredøvende støy er ikke å overdrive, heller derimot.

Men, vel, det hele roet seg ganske bra bare ca. en time deretter, Lung Ruang kom hjem fra jobben og ikke lenge etterpå var de i drift med å lage litt mat til oss mens vi var å besøkte de nærmeste slektningene våre i nabohuset. Tja, hva kan man si om kvelden ellers ?

Ikke mye i grunnen, flyttet stolene og spisebordet ut på trammen, sprettet noen Heineken sammen med Lung Ruangs gave fra oss en Chivas Regal … og satt der å japlet til vi la oss, kun uavbrutt av standard ting som sønnen med ny lys-sverd eller hva det nå heter.

• • •

1 Comment »

1. Flott beskrivelse av en tur med mange forviklinger. Synes jeg ser deg Sverre når du springer “fortere enn regnet”

Comment by eliwinge — 16 September, 2007 @ 10:49

RSS feed for comments on this post.